Ana içeriğe atla

Sağlıklı Bronzlaşmanın Sırları


Selamlar canlarım;

Haziran ile birlikte yaz geldi. Tatile gitmek, bronzlaşmak, denize girmek hepimizin en büyük arzusu şu sıralar. Ama ne yazıkki şuan siz bu postu okurken ben iş yerinde çalışıyorum ne kadar acı. :) Neyse modumuzu düşürmeden bu güzel konudan devam ediyoruz. :)

Tatile gittiğimiz zaman benimde dahil bir çoğumuzun yaptığı en büyük hata 2-3 günlüğüne geldim tüm gün güneş altında yatıp bronzlaşmalıyım düşüncesidir. Evet bronz bir ten cildimizi, yüzümüzü ne kadar sağlıklı göstersede aslında bizim için bir o kadar zararlı. İşte bu zararları minimuma indirmek adına sizler için küçük bir araştırma yaptım. Nasıl sağlıklı bronzlaşırız ?

Hadi gelelim cevaplara;
  • Klasik herkesin artık ezberlediği saat 11:00 - 15:00 aralığında güneşe çıkmamak. En azından güneşlenmemek.
  • Güneşlenirken şapka ve güneş gözlüğü takmak. 
  • Havuza, denize girip çıktıkdan sonra güneş koruyucumuzu tazelemek.
  • Güneş kremimizi seçerken stand görevlilerinin tavsiyeleri ile değil bir dermatoloğun tavsiyesi ile almak. Yani genelde eczane ürünü tercih etmek bence daha sağlıklı.
  • Kokusuz ve parfümsüz güneş koruyucu seçmek. Ne kadar parfümlü, renkli ürünleri almayı sevsekde unutmayalım ürün ne kadar süslü olursa içerisinde bulunan zararlı maddelerin oranı okadar fazladır.
  • Hızlı bronzlaşmak için vücudumuza kakao yağı, havuç yağı, zeytinyağı ya da kola gibi ürünler sürmemeliyiz. Bu bizim cildimizin erken yaşlanmasına, leke oluşumuna hatta cilt kanserine bile yol açabilir.
  • Bol bol havuç tüketmek yada havuş suyu içmek bizim sağlıklı şekilde bronzlaşmamızı sağlar. Neden derseniz havuçta bulunan karoten melanositlerin yani deriye rengini veren hücrelerin çoğalmasını hızlandırır.

Bronzlaşmak vücudun savunma mekanizmasıdır. Yani aslında bronzlaşmak çok sağlıksız bir durumdur bu nedenle vücudumuza minimum seviyede zarar vermeliyiz. Bunun için doğal yöntemleri tercih etmeli vücudumuzu korumalıyız.

Bu arada vücudumuz kadar saçlarımızada önem vermeliyiz. Deniz, havuz saçlarımızı çok yıpratacak ve nemsiz kalacaktır. Havuzdan denizden çıktıkdan sonra mutlaka duş almalı saçlarımıza gereken özeni göstermeliyiz.

Öpüldünüz.


Yorumlar

  1. Denize gidebilirsem bunları uygulyacagım .Çok faydalı bir post olmus canım Ellerine saglık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnş girersin tatlım bnm çok sağol :) :*

      Sil
  2. hem blogunu gezdım hem ıadeyı zıyaret olsun dedım :) yazıyı cok begendım canım gayet faydalı olmus :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım beğenmene çok sevindim :))

      Sil

Yorum Gönder