Ana içeriğe atla

Alexa Nedir ? Bloggerlar İçin Ne İfade Eder ?


Alexa Nedir ? Bloggerlar İçin Ne İfade Eder ?
Alexa Nedir ? Bloggerlar İçin Ne İfade Eder ?

Selamlar Blogcanlarım,
Bugün sizlere blog dünyasında iyi bir konuma gelmek isteyen bloggerların ilk kuralı olan Alexa'dan bahsetmek istiyorum sizlere.
Belki biliyorsunuz belkide bilmiyorsunuzdur ancak Alexa; web sitenizin trafiğini ölçen ve bu trafiğe göre web sitenizin diğer sitelere göre sıralamasını bizlere sunan bir sistemdir.

Alexa değeri bir sıralama sistemi olduğu için buradaki rakam küçüldükçe başarınız artıyor demektir. Milyonlarla başlayan sıralama binlere indikçe hem blogunuzun başarısı kanıtlanmaya başlamış oluyor hemde o blogun yazarı olarak kendinize güveniniz artıyor. Nereden mi biliyorum bunu tabiki kendimden :)

Alexa blog dünyasında çok önemli bir yere sahip neden mi ? Bunun en büyük nedeni PRlardır. PR İngilizcede "Public Relations", Türkçede ise "Hakla İlişkiler" anlamına geliyor. PR departmanlarındaki yetkili kişiler bloggerlar ile iletişime geçen ve onlarla iş birliği yapan yetkili kişilerdir. PRcı arkadaşlarımız için ise Alexa değeri önemlidir. Bir PR eğer bir blog hakkında bilgi edinmek istiyorsa ilk baktığı ölçütlerden biridir Alexa değeri.
Tabi mutlaka dikkat ettiği başka noktalarda vardır ancak Alexa günümüzde bir standart haline gelmiştir.

Eğer bir Alexa hesabınız yoksa önce http://www.alexa.com/ sitesine girerek bir hesap oluşturmalısınız. Burada hesabınızı oluşturdukdan sonra blog bilgilerinizi giriyorsunuz Alexa'da web sitenize koymak için size tek satırdan oluşan bir kod veriyor.  Ve siz bu kodu Blogger Paneli -> Şablon -> HTML düzenle kısmından ekliyorsunuz. Eğer bu kodu alamaz ve sitenize ekleyemezseniz yorum olarak bırakın onun içinde bir post yazarım elbette :)


Siz bu kodu blogunuza ekledikten belli bir süre sonra daha doğru Alexa değeriniz belli aralıklarla sistemde güncelleniyor ve siz girip sıralamanızı görebiliyorsunuz.
Mesela ben dün baktığımda TR değerim 21 bin civarında  iken bugün Alexa değerime baktığımda bir gerileme olmuş ve 22 bin civarına düşmüşüm bu demek oluyorki son günlerdeki blog görüntüleme sayımda bir gerileme durumu mevcut.

Alexa free olan bir uygulama bu nedenle bazı web sitenize ait değerleri göremiyorsunuz eğer premium üyeliğe geçerseniz size blogunuzla ilgili daha detaylı bilgiler sunuyor ama tabiki Alexa'da premium üye olmanız sizin Alexa değerlerinizi değiştirmiyor.

Alexa'da iyi bir değer ulaşmak istiyorsak güncel konular girmeliyiz ve düzenli olarak post yazmalıyız böylelikle Alexa sıralamamız gün ve gün iyileşir. Yani en azından ben böyle ümid ediyorum :)
Şimdilik kendine iyi bakın :)
Öpüldünüz.


kiss
mylittlemascara

Yorumlar

  1. Merhaba Mehtap, blogumu şu andaki durumuna getirebilmek için senin verdiğin bilgilerden çok faydalandım bunun için sana minnettarım :) Yine çok faydalı bir yazı yazmışsın emeğine sağlık. Şimdilik bu uygulama benim için erken ama zamanı gelince mutlaka bu söylediklerini blogum için yapmaya çalışacağım. Kocaman sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek canım benm :) Yararlı olmasına gerçekten çok sevindim :) Bence erken değil yapamlısın Alexa ya blogunu eklemelisi canım :)
      Öpüyorum :)

      Sil
  2. Faydali bir yazi olmus tesekkurler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek faydalı olmasına çok sevindim :)

      Sil
  3. alexaya üyeyim ama o bahsettiğin kodu alıp ekleyemedim bir türlü :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa neden ekleyemedin canım söyleseydin birlikte eklerdik. :(

      Sil
    2. o anda aklıma gelmedi bu hiç :-((

      Sil
  4. Alexa benim için önemli ama son günlerdeki gözlemlerime göre firmalar bakmıyor bile. Oysa blogun ne kadar çalışıp çalışmadıgı alexa da ortaya çıkıyor çok net
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alexa güvendiğim bir sıralama sistemi ama eğer firmalar bu değere bakmıyorsa neye bakıyor acaba diye düşünmeden edemiyorum :)

      Öpüyorum
      Sevgiler

      Sil
  5. Çok çok çok teşekkür ederim yeni bir blogger olarak bunları bilmiyorum bu tarz faydalı paylaşımlara devam edersen çok sevinirim. Sayende ben de bloğumu alexa'ya kaydettirdim. Teşekkürler. Bloguma ve çekilişime beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine yaramasına çok sevindim canım tabiki bildiklerimi paylaşacağım takipte kal :))

      Sil
  6. Sayende hiçbirşey bilmememe rağmen blog yapıyorum:) html düzenleye geldim oradan ne yapıyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahahha yaaa ne istersen onu yapıyoruz canım sana ne lazımdı onu yapalım :))

      Sil
  7. Canım, "html düzenle kusmından ekliyoruz" yazmışsın . Nereye ekliyoruz? Onu sordum:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. /head diye arat canım sayfada bu kodun üstüne ekle tatlım benim :)

      Sil
  8. Yararlı bir yazı olmuş :) Teşekkürler, blog düzenleme ile ilgili yeni bilgiler bekliyoruzz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederi en kısa zamanda geliyor :)

      Sil
  9. Alexa ya baya önce üye olmuştum ama üye olduğumda ücretli olduğunu hatırlıyorum. Kod falanda görmemiştim, bir bakayım merak ettim şimdik =)

    YanıtlaSil
  10. ya ben kod alamadım. hep ücret istiyor. site ekle dediğim zaman sitemi yazıyorum sonra hemen ücret istemeye geliyor.

    YanıtlaSil
  11. aa yaptım yaptım şimdi. oldu inşallah

    YanıtlaSil
  12. Çok teşekkürler, yönlendirdiğiniz şekilde uyguladım ama ben blog vasat anlaşılan :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder