Ana içeriğe atla

Sırt Bölgesindeki Sivilce Sorunu Nedenleri ve Çözümü !

Sırt Bölgesindeki Sivilce Sorunu Nedenleri ve Çözümü


Selamlar blogcanlarım,
bir dönem sırt bölgemde çıkan sivilcelerle başım dertteydi, bu soruna çözüm aramaya girişmiştim. Ben daha çok kremler, sivilce için kullanılan ilaçları araştırmaya başlamıştım çünkü ancak bu yöntemle çözüm bulabileceğime inanıyordum. Sonra cilt doktoru olan biri ile karşılaştım  ve her doktor gören gibi bende hemen şikayetlerimle kendisini sıkmaya başladım :) Şaka şaka sadece sivilce problemine değindim o kadar. O da sağ olsun sırtta oluşan sivilcelerin nedenlenlerini ve nasıl engelleyebileceğimi anlattı.

Duş jeli, vücut peelingi ve şampuan gibi kimyasal ürünler özellikle sırt sivilce problemine neden olabiliyormuş. Bu tarz kimyasal ürünlerin kullanımı çok sağlıksız ve vücudumuzun ph değerine uygun değil. Bu nedenle vücudumuz ph değeri farklı ürünlere tepki verebiliyor. Sırt bölgemdeki sivilcelerin en çok arttığı dönem çok fazla duş jeli denemeye başlamıştım farklı kokulu ürünler hoşuma gidiyordu. Sadece duş jeli değil, şampuan ve saç kremleride aynı şekilde sivilce problemlerine neden oluyormuş, saçımızdan akıp giden şampuanların vücudumuza da temas ettiğini unuttuğumuz için aklımıza bu durum gelmiyor en azından benim gelmedi.



Saçlarım uzum olduğu için şampuanladığımda ya da kremlediğimde sırtıma değiyor ve bu cildimde sivilce oluşumuna neden oluyordu. Bunları öğrendiğimden beri dikkat etmeye başladım ve evet anladım ki nedeni duş sırasında temas eden kimyasal ürünlermiş.
Duşta duş jeli ya da peelingi kesinlikle sırt bölgeme kullanmıyorum. Sırtım için doğal sabunları tercih ediyorum mesela killi sabun gibi sabunları lif yardımı ile sırtıma uyguluyorum. Böylelikle hem kimyasal ürünlerin temasından kurtuluyorum hemde sırt bölgemde çıkmış olan sivilcelerin doğal sabunlarla kurumasını sağlıyorum.

Saçlarımı şampuanlarken mutlaka baş aşağı şampuanlamaya dikkat ediyorum. Eğer krem uygular ve beklemem gerekiyorsa mutlaka saçımı tepede topluyorum. Duş sırasında bunlara dikkat ettiğimden beri sırt bölgemdeki sivilce probleminden kurtuldum. Arada tek tük çıkıyor ama o da vücudumun verdiği tepkiler :)

Eğer sizde duş sırasında bunlara dikkat ederseniz iyileşme sağlayacağınıza eminim :)
Öpüldünüz.
kiss
mylittlemascara

Yorumlar

  1. Ben de son zamanlarda lekelenmelerle bovusuyorum onerileriniz dikkate alacamhemen tesekkurler :-)

    YanıtlaSil
  2. great post dear!!!
    Xx
    S.
    www.manthroughclothes.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Bilgi için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Ne iyi ettiniz de bunu paylaştınız.. Bundan sonra dikkat edeceğim :)

    YanıtlaSil
  5. Aynı sorun bende de vardı bende zeytinyağı sabunu kullandm ve duş sonrası saçlarımın sırtıma değmemesine dikkat ettim ve sonuç olumlu 👍 ✌ ☺

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. böyle bir sorunum olmadı çok şükür

    YanıtlaSil
  8. ah bu kimyasallar! geçmiş olsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder