Ana içeriğe atla

Nişan Hazırlıkları Vol 6 - Alyans Seçimi


 alyans seçimi

Selamlar,
Geldik nişanın asıl amacına, iki insanı birbirine bağlayacak olan alyansların seçimine.
Alyansın modeli bazılarına göre çok önemliyken bazılarına görede, klasik bir model yeterli gelir.
Bu tamamiyle kişisinin kendi tercihidir. Ben klasik bir model seçmek istemedim hiçbir zaman. Bu nedenle ben daha farklı bir model arayışındaydım ve ben aradığım gibi bir modeli bulduğumu düşünüyorum. Darısı tüm nişanlanacakların başına :)

Model örneklerinden ve alyans seçerken nelere dikkat etmemiz gerektiğinden bahsetmeden önce sizlere alyansın neden 4. parmağa takıldığından bahsetmek istiyorum merak edip araştırdım ve aşağıdaki gibi bir geçmişi olduğunu öğrendim;

"Tarihte ilk alyansı Mısır kraliçesi Nefertiti takmış. Nefertiti’nin evlilik yüzüğü takmasının nedeni bilmiyor veya ilk başlatan o mu oda bilinmiyor. Zaman içinde alyans takılan parmağın aslında kalbe giden tek damarın geçtiği parmak olduğu anlaşılmıştır. Elimizde başka hiçbir parmakta kalbe giden bir damar yoktur. Yüzüğün bu parmağa takılması, kalbimin sahibi sensin demek. Alyansın yuvarlak olması, halkanın sonsuzluğu ifade etmesidir."

Nişan Hazırlıkları

Alyans seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmek istiyorum,

- Eğer tek taşınız varsa ve birlikte kullanmayı düşünüyorsanız, alyansınızı çok kalın tercih etmemenizi öneririm. 2 yüzük bir arada takıldığında, parmağın katlanma yerine geldiğinde rahatsız edici bir durum haline geliyor.
- Alyansınızın çok ağır olmamasına dikkat edin. Eğer çok fazla yüzük kullanan biri değilseniz, ağır bir yüzüğü takmanız daha zor olacaktır.

Gelelim alyansların fiyat aralığına;
Özellikle alyansınızı bence çok tanınmış, adı bilinen kuyumculardan tercih etmeyin. Fiyat olarak biraz daha yüksek oluyor.  Ben alyanslara çok fazla para verilmemesi taraftarıyım. Çünkü zaten ilerleyen zamanlarda yüzük parmağınıza dar gelmeye başlayabilir ya da deformasyona uğrayabilir bu nedenle değiştirmek isteyebilirsiniz.

Eğer İstanbul'da yaşıyorsanız, Eminönü-Kadıköy gibi yerlerde uygun fiyatlı ve hemde güzel ve farklı modellerde alyanslar var. Klasik alyansların çifti genelde 500 tl'den başlıyor ama biraz daha farklı, taşlı modeller seçmek isterseniz ise çifti 800 tl gibi fiyatlardan başlıyor.

Benim alyansımı ise çok yakında bu blogda göreceksiniz :)

Bu arada benim nişanımı merak ediyorsanız instagram üzerinden #mehtapnisanlaniyor  hashtagi üzerinden resimlere ulaşabilirsiniz :)

Öpüldünüz.
kiss
mylittlemascara
twitter instagram facebook google mail

Yorumlar

  1. Allah tamamına erdirsin her nişanlı eşime dostuma söylediğim gibi devamı hayallerinden bile daha güzel gelissin alyanslari merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnn inş çok teşekkür ederim. Alyanslarımı da en kısa zamanda göstereceğim :)

      Sil

Yorum Gönder