Ana içeriğe atla

Yoksa Ben Kanser miyim ?


Selamlar blogcanlarım,
bugün farklı bir konu ile karşınızdayım, bugüne kadar hiç yazmadığım tarzda bir yazı bu sefer kendi özel hayatımla ilgili deneyimlediğim bir konuyu sizlerle paylaşıyorum. İçimde yaşadığım korkuyu, hayatı sorgulayışımı sizinle paylaşıyorum.

Öncelikle kanser nedir bunu kendimce anlatmak istiyorum sizlere.
Kanser gün ve gün erimektir bence. Sadece hasta olanı değil, onu sevenlerini de gün ve gün eritir bu hastalık. Tek başına yaşanmaz bütün bir aileyi içine alır kanser.
Kanser bir hastalık mıdır yoksa hayat yolunda bir sınav mıdır emin olamadığım bir şey. Kimin düşünceleri mi bunlar ? En sevdiğini kanserden kaybetmiş ve o gün büyümek zorunda kalmış birinin düşünceleri. Neyse kanser kısaca Allah düşmanımın başına vermesin dediğimiz türden bir hayat sınavı.

Benim hikayem ise;


Herşey bundan 10 ay önce uyumak için hazırlanırken göğsümde bir acı hissetmemle başladı. Hiç yapmam aslında ama elle muayene etme ihtiyacı hissettim ve sağ göğsümde, sol göğsümde olmayan elime gelen bir kitle vardı. O an, işte o an beynimden vurulmuşa döndüm. Tabiki hemen Google araştırmalarına başladım her sayfada kötü kötü senaryolar vardı okudum, okudukça korktum, okudukça ağladım. Ve kimseye söylememeye karar verdim. Yok saymayı düşündüm ilk. Eğer ne olduğunu bilmezsem daha kolay olurdu diye düşündüm. Bugüne kadar bunu fark etmeden yaşamıştım, bu şekilde yaşamaya devam edebilirim diye düşündüm. Neredeyse 1 hafta boyunca her gece kafamda acaba soruları ile uyudum, her gece kontrol ettim. En sonunda ise pes ettim. Böyle daha zordu unutamıyordum aklımdan çıkmıyordu ve bu belirsizlik beni daha çok zorluyordu.

En sonunda dayanamdım ve doktora gitmeye karar verdim. Peki hangi bölümden randevu almam gerekiyordu ? Düşündüm ve kadın hastalıkları bölümünden randevu aldım. Gittim muayene yaptı ve ultrason istedi. Ultrason çekildi. Raporu elime verip doktoru beklememi söylediler. Dayanamadım açtım okudum.

"Sağ memede 1.6 cm boyutunda komplike kist bulunmaktadır" yazıyordu. Kist mi ? Komplike mi ? Ne demek ki bu şimdi hastamıyım yani kanser miyim ? Bu kist iyi huylu mu acaba ? Bunları düşünürken doktor geldi rapora baktı ve kötü bi ifade ile senin cerrahi bölümüne gitmen gerekiyor dedi. Ee yani kötü birşey var mı diye sordum, birşey var ama ben yorum yapamam dedi. İşte o an daha çok yıkıldım kesin kanserim dedim.
Ama ben daha 24 yaşındaydım, çok gençtim evlenecektim daha bir sürü hayalim vardı benim. Evet kötüydü çok kötüydü bunları düşünmek o anlar çok kötüydü. Gittiğimiz ilk doktor ameliyatla almamız lazım kisti dedi. Güvenmedik hemen kuzenimin Ankara'daki doktor arkadaşına raporları yolladık ve bize korkulacak birşey yok kadınların %30 unda oluşabiliyor bu tür kistler, ameliyat olmasına da gerek yok dedi işte o an rahatladım evet kanser değilmişim. 6 ayda bir kontrol edelim dedi duruma göre ilerleriz dedi.

6 ay geçti bu süre zarfında işten ayrıldım, nişanlandım ve tekrar kontrol olmak için doktora gittim. Yapılan kontrol sonucunda sağ göğsümde olan kist 3 cm olmuştu yani büyümüştü üstüne birde sol göğsümde de kist oluşmuştu. Sanırım bu sefer korkmak gerekiyordu. Çünkü benim göğsümdeki kist hızlı bir şekilde büyüyordu.

Kuzenim tavsiyesi bu alanda uzmanlık yapmış, güvenilir bir doktora yönlendirildim. MR çekildi, biyopsi yapıldı hepsi gerçekten birbirinden zorlu testlerdi benim için. Sonuçlar çıkana kadar kafamda deli sorularla devam etti hayatım. Acaba kemoterapi verirler mi ? Saçlarım dökülür mü ? Ya göğsümü alırlarsa ? Bu cevabını bilmediğim sorular gerçekten çok can acıtıyordu.
Ama geçen hafta aldım sonuçları. Hepsi temiz çıktı :) Kist iyi huyluymuş ama yinede ameliyatla alınması gerekiyormuş.

Şimdi ameliyat için gün almaya çalışıyoruz. Ameliyat olup bu kistten kurtulacağım inşAllah :)

Bunları neden mi yazdım ? Benim gibi şu an bu korkuları yaşayan binlerce kişi vardır eminim. Belki onlara umut olur dedim. Yapımız gereği hep en kötüsünü düşünüyoruz ama sonuçlar hep tahmin ettiğimiz kadar kötü olmuyor :) Bu süre zarfında ne mi öğrendim hayat gerçekten çok kısa ve hiç birşey, hiç kimse sizin sağlığınızdan daha önemli değil :)

En büyük duam Allah bizi ve sevdiklerimizi sağlığımız ile sınamasın.

Bu kadar uzun bir yazıyı okuduğunuz için çok teşekkür ederim :)
Mutlu günler :)

Öpüldünüz.
kiss
mylittlemascara
twitter instagram facebook google mail

Yorumlar

  1. Canım rabbim bir daha yaşatmasın inşallah ! Çok güzel günler yaşa sevdiceğinle ,öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun canım Allah kimseye kötü huylu kıst vermesin erken tanıman iyimiş ilendeki kadınlarda kontrol etsinler kendilerini onda da olabilir çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnn canım benimm Allah kimseye yaşatmasın :)

      Sil
  3. Canım benim öncelikle çok geçmiş olsunn. Yazının hepsini okudum ve cok duygulandım açıkçası kendimde olmuş gibi hissettim önemli bir konuya değinmişsin ve herkes bu konuda çok bilinçli olmalı haklısın en ufak bi sezintide önlemleri almalı bu güzel yazı için teşekkürler :) Tekrar geçmiş olsunnn..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum canım benim :) Okuduğun için asıl ben teşekkür ederim <3 :*

      Sil
  4. Allah uzun ömür versin mehtapcım hepimize

    YanıtlaSil
  5. Çok çok çok çok büyük geçmiş olsun, hayal bile edemem neler yaşadığını ama en azından "iyi huylu" olması ve sağlıklı olacak olman büyük mutluluk :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hiç bu stres ile yaşamak zorunda kalmazsın canım benim çok teşekkür ediyorum :*

      Sil
  6. Bununla geçmiş gitmiş olsun inşallah . Allah kimseye bu tür sıkıntılar vermesin . Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnn canım benim çok teşekkür ederim :*

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun canım benim Rabbim sağlığı eksik etmesin başımızdan :)

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun canım, umarım bir an önce herey normale döner. Kemoterapi'de çalıştığım için az çok anlıyorum seni hele işin içinde olup kendinde bişey hissetsen hemen kanserim şöyleyim oluyor insan. Keşke kimse kanser gibi bir hastalık ile savaşmak zorunda olmasa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım belkide dediğin gibi işin içinde olmak bu kadar çok etkiliyor insanı keşke hiç olmasa bu hastalık keşke kesin tedavisi mümkün olsa ...

      Sil
  9. Çok büyük geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  10. Kuzum geçmiş olsun, okurken aynı endişeleri ben de duydum seninle beraber.. Allah kimseyi sağlığıyla sınamasın inşallah, sağlık başımızın tacı, şu hayattaki en değerli zenginliğimiz.
    Geçmiş olsun çok çok! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm çok teşekkür ederim :) Aminnn :) Öpüyorumm :* :*

      Sil
  11. Tatlım çok geçmiş olsun. Her şeyi geride bırakıp önüne bakmanın zamanı artık ;)
    Uzun ve sağlıklı bir ömür seninle ve sevdiklerinle olsun inşallah..
    Öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnn inşş canım benm çok teşekkür ederim :)
      Bende öpüyorum :*

      Sil
  12. tatlım çok çok geçmiş olsun. ben de benzer sıkıntılar yaşıyorum. annemi meme kanserinden kaybettim. üzerinden 9 yıl geçti ben daha son 1 yıldır kontrol ettirmeye başladım kendimi. 31 yaşındayım ve hala bekarım o yüzden kanser riski tavan yapıyor bende. Geçen sene hiç bir şey yokken, aralık ayında sol memede 1 kist çıktı, geçen cuma tekrar gittiğimde ise ağlaya ağlaya bir hal oldum. 4 tane daha çıkmış ve 1 tanesi de ne olduğu belirsiz birşeymiş. 6 ayda bir takip verdiler. çok kafaya takmamak en iyisi galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sanada çok geçmiş ağlama kıyamam :( Bu durum en çok psikolojik olarak etkiliyor insanı ondan seni anlayabiliyorum :( Annenin mekanı cennet olsun canım başın sağolsun :( Bende babamı kanserden kaybettim seni çok iyi anlayabiliyorum canım :(

      Sil
  13. ayy kıyamam sana yaa. çok iyi anlıyorum seni. buna benzer bir olayı bende yaşadım. ama o zamanlar sevdiğim biri yoktu ve ölsem bile ne olacak modunda idim. şimdi başıma gelse kendimi değil sevdiğimi nasıl üzmem diye düşünürüm çok daha acı çekerim. çok çok geçmiş olsun güzelim. bizi gelişmelerden haberdar et. dualarımdasın .Allah a emanet ol. Rabbim tüm hastalara şifaversin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ediyorum canım benim Allah kimseye bu korkuyu bile yaşatmasın <3 :* Allah tüm hastalara acil şifa versin ..

      Sil
  14. canım çok geçmiş olsun. Bu aralar bende senin gibi ''acaba kanser miyim diye'' doktor kontrölüne gidip, sonuçların çıkmasını bekliyorum. İnşallah senin gibi benimde yüzüm gülerek geri dönerim. Sonuçların iyi çıkması için çok dua ediyorum. Allah dualarımı, dualarımızı kabul etsin ve sağlıklı ömürler nasip etsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah temiz çıkar sonuçların canm mutlu haberi alırız.. Dualarım seninle canım seninde çok iyi çıkacağına inanıyorum..

      Sil
  15. çok gecmıs olsun mehtap hanım sızı takıp edıyorum zamanım olunca sevgılerle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder