Ana içeriğe atla

Mayalı Kolay Puf Puf Poğaça

Mayalı Kolay Poğaça Tarifi



Güzel bir günden selamlar herkese,
bugün sizlere benim sık sık yaptığım kolay ve bir o kadar lezzetli poğaça tarifini sizlerle paylaşacağım. Yemek konusunda çok başarılı olmasamda, poğaça, tatlı konusunda biraz marifetli olduğumu söylüyorlar. Ne kadar doğru bilemiyorum tabi :) Paylaştığım bu tarif kıvamı tutması kolay olan güzel kabaran bir poğaça tarifi. Yaklaşık aşağıdaki ölçülerden iki tepsi çıkıyor. Hadi gelelim yapılışına ;

Malzemeler;

  • 1 Yumurta 
  • 1 Su Bardağı süt
  • 1 Su Bardağı Sıvı yağ
  • 1 Su Bardağı su
  • 1 Paket Yaş maya / Kuru Maya
  • 3 Yemek Kaşığı Şeker
  • Biraz tuz
  • Aldığı kadar un


Mayalı Kolay Poğaça


Yapılışı,

Önce sütü biraz ısıtıyoruz. Poğaçanın güzel kabarması için tüm malzemelerin ılık olması gerekiyor.
Isıttığımız sütü, ılık suyu, şeker ve mayayı önce bir kabın içine alıp karıştırıyoruz. Eğer yaş maya kullandıysanız eriyene kadar tüm malzemeleri karıştırıyoruz. Daha sonra yoğurma kabına bu karışımı döküyoruz üzerine 1 yumurta, tuz, sıvı yağ ve un ekliyoruz. Önemli olan unu az az ekleyerek yoğurmak. Hamurunuz kıvamını tutturunca üzerini örterek mayalanmasını bekliyoruz ben minimum 1 saat mayalanmasını için bekliyorum. Daha sonra kocaman olmuş hamurumuzdan parçalar koparıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yerleştiriyoruz. Ben genelde sade poğaça yapıyorum ama siz isterseniz içerisine harç yapıp, ekleyebilirsiniz :)

Üzerine yumurta sarısı ve susamda ekledikten sonra hamurumuz fırına girmeye hazır. 180 derecede yaklaşık 20 dakikada pişiyor.

Mayalı Kolay Poğaça

Sizce nasıl olmuşlar hadi yorumları alalım :) Eğer sizinde favori tarifleriniz varsa mehtapslifestyle@gmail.com adresine mail atın yayınlayayım :)


Öpüldünüz.
kiss
mylittlemascara
twitter instagram facebook google mail

Yorumlar

  1. Hello from Spain: I really like your post. It looks yummy. Keep in touch.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş Mehtapcım eline sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Pogaca yapmak marifet ister, herkes yapamaz. Elinize saglik, harika görünüyorlar. Ilk firsatta deneyecegim :))

    Sizi takibe aldim ve bana da beklerim...

    www.gamzenindunyasi74.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Yorum Gönder