Ana içeriğe atla

Havuçlu Tarçınlı Kek Tarifi

kek tarifi
Herkese merhabalar,
Yemek ve tatlı yapmayı çok seven biri olarak son zamanlarda sık sık yaptığım ve tadanların çok beğendiği 'Havuçlu Tarçınlı Kek' tarifimi sizinle paylaşmak istedim. Daha öncede sizlere havuçlu tarçınlı kek tarifi vermiştim ama yapa yapa en sonunda kendime göre en güzel oranları yakaladım.
İyi pişmiş, güzel kabarmış ve içi yumuşacık kekimin tarifinide sizlerle paylaşayım o zaman dedim :)

Ben çok fazla kek yemeği seven biri değilim ama kekin pişerken çıkardığı o mis gibi kokuya bayılıyorum bu nedenle keki yemektense yapmayı seviyorum :) Neyse lafı uzatmadan  tarifi anlatmaya başlayalım.

havuçlu tarçınlı kek

Malzemeler;

  • 1 Su bardağı Şeker
  • 3 Adet Yumurta
  • 1 Su bardağı süt
  • 1/2 Su bardağı sıvı yağ
  • 2 - 2,5 su bardağı un
  • 3 yada 4 adet rendelenmiş orta boy havuç.  Benim havuçlarım küçüktü 5-6 adet kullandım.
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • İsteğe göre Ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Yapılışı

Önce yumurta ve şekeri köpük kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Köpük kıvamına gelen karışımımıza sıvı yağ ve sütümüzü ekleyip biraz daha karıştırıyoruz. Elekten geçirdiğimiz un, kabartma tozu ve vanilyayı karışımımıza ekliyoruz ve homojen bir karışım elde edene kadar çırpıyoruz. En son içerisine rendenlenmiş havucumuzu, tarçınımızı varsa cevizimizi ekliyoruz ve çok az daha karıştırıyoruz.

kek
Yağladığımız kek kalıbımıza döküyoruz. Önceden ısıttığım 170 -180 derecelik fırında ilk yarım saat fırının kapağını açmadan yaklaşık 45 dakika kadar pişiriyoruz.

Not: Kekin güzel kabarması için uyguladığım bir kaç püf noktayı sizinle paylaşmak istiyorum.
- Kek yaparken en uzun şeker ve yumurta karışımını mikserden geçiriyorum. Köpük kıvamına gelen karışım kekimizin daha yumuşak ve daha iyi pişmesini sağlar.
- Unu karışıma eklemeden önce mutlaka eliyorum. Böylelikle kekimin daha güzel kabarıyor.
- Unu kattıktan sonra çok fazla mikserden geçirmiyorum ki köpük kıvamı kaybolmasın.
- Karışımı kek kalıbına döktükten sonra 





İşte karşınızda mis gibi kokan havuçlu tarçınlı kekimiz :) Bir bardak çayınızı ya da kahvenizi alın ayaklarınızı uzatıp kekinizden bir dilim alın :)


havuçlu tarçınlı kek

Yapmışken benim içinde yemeği unutmayın :)
Bir sonraki postta görüşmek üzere :)

Öpüldünüz.
kiss
mylittlemascara
twitter instagram facebook google mail

Yorumlar

  1. Mmm carrot and nuts... love that cake!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık afiyet olsun :)

    http://menfiebrutas.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık taze gelin :)

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık süper görünüyo :)

    YanıtlaSil
  5. ÇOk severim mis gibi kokmuştur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten pişerken mis gibi koktuuu :))

      Sil

Yorum Gönder